Curs d’intervenció amb infants i joves amb TDAH

La diversitat sempre ha estat present a les aules i als espais socioeducatius, i com a mestres, professors/es, educadors/es o monitors/es som conscients d’aquest fet, de la importància d’integrar els diferents tipus d’infants i adolescents en un mateix espai, però alhora, d’atendre a les necessitats que pugui presentar cada un d’ells.

Un dels trastorns més coneguts és el TDAH (Trastorn per Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat), es calcula que entre el 5% i el 7% dels infants i adolescents pateixen aquest trastorn.

Què vol dir tenir TDAH?

Estar diagnosticat de TDAH vol dir motles coses, i com en la majoria de trastorns, no hi ha ni una única característica ni una única intervenció.

Els infants i adolescents amb TDAH poden:

  • Ser impulsius.
  • Tenir la necessitat de supervisió per part de l’adult.
  • Emetre respostes precipitades.
  • Distreure’s amb qualsevol cosa.
  • Tenir problemes de relació amb els seus companys i les seves companyes.
  • Patir dificultats d’atenció.
  • Mostrar dificultats d’organització i planificació.

Aquestes dificultats són presents en el seu dia a dia i en tots els entorns: familiar, escolar, de lleure… i per tant, poden mostrar problemes relacionals amb les persones que els envolten.

Estem parlant d’un trastorn que té un origen neurobiològic, i que pot tenir diferents característiques en funció e la persona, ja que entre d’altres, es pot presentar amb hiperactivitat, sense hiperactivitat o de tipus combinat. Tot això fa que no puguem parlar d’una única intervenció sinó que aquesta s’ha d’adaptar a la persona.

Però qui millor pot explicar què vol dir tenir TDAH és l’experiència d’una persona amb aquest trastorn, aquí us compartim el vídeo de Xabier Alconero, on públicament explica la seva experiència com a persona amb TDAH:

Com a professional, què puc fer?

Formar-te, conèixer més sobre el trastorn i les seves característiques t’ajudarà a entendre millor a les persones que el pateixen. Amb formació i partint de les capacitats dels infants i joves, sempre resulta més fàcil treballar amb elles i ells.

Des de Quiràlia hem dissenyat un curs de TDAH, pensant per a professionals de l’educació i l’educació en el lleure perquè coneguin més de prop el trastorn i algunes eines i recursos a utilitzar amb aquests infants i joves.

En el nostre curs sobre el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat (TDAH), aprofundim en la descripció del TDAH, la detecció precoç i la intervenció i recursos en els diferents espais educatius

Si estàs interessat en formar-te en aquest camp o en l’àmbit educatiu, coneix els nostres cursos i troba aquell que encaixi amb les teves necessitats.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.